Don Juan staat op de planken

Al had ik tienduizend harten, ik zou ze allemaal verschenken. Leven met passie, ook als dat niet past in de wereld om je heen. Op 9, 10, 11 en 15 juni speelt Stichting Lens de voorstelling Don Juan van Molière in theater De Wilde Wereld. Deze klassieke komedie, geïnspireerd door Commedia dell ‘Arte, vertelt het verhaal van de legendarische vrouwenjager en zijn strijd tegen de wereld. Don Juan volgt zijn hart met absurde, hilarische en soms pijnlijke situaties tot gevolg. Dwalend door een wereld vol schoonheid volgt het ene avontuur na het andere. Don Juan houdt voet bij stuk tot zijn noodlot volgt.

Commedia dell ‘Arte is een toneelstijl die ontstond aan het eind van de 16e eeuw. Deze fysieke speelstijl is de basis geweest voor  komisch theater zoals we het nu kennen. Sinds januari 2017 bereiden de spelers van Lens zich voor op de voorstellingen. Deze voorbereiding bestaat uit training in Commedia dell ‘Arte, scènes repeteren, meewerken aan het decor, de kostuums en de mise-en-scène. Laat je verleiden, verrassen en verwarren door de woorden van Don Juan en kies zelf: gaat leven vol passie voor alles?

Reserveren kan door te klikken op deze link. Tot snel!